Kommunledningskontoret
Kommunledningskontoret arbetar för att skapa bästa möjliga förutsättningar för kommunens sektorer. Genom Kommunledningskontorets styrning, service och stöd ska göra en mer effektiv, rättssäker och transparent verksamhet för att både medborgare och medarbetare.
Kommunledningskontoret ser till att verksamheten följer lagstiftning, erbjuder kvalificerat stöd och utvecklar processer som stärker kommunens arbete på alla nivåer.
Arbetet sträcker sig över områden som strategisk planering, ekonomisk uppföljning, kommunikation och service. Verksamheterna driver frågor som bland annat rör hållbar utveckling, samverkan och digitalisering – alltid med fokus på kvalitet och långsiktighet.
Uppdraget är att skapa en välfungerande organisation som möjliggör samhällsutveckling och hög livskvalitet för kommunens invånare.
Kommunledningskontoret består av fem verksamhetsområden
- Kommunkansliet
- Juridik - HR-enheten
- Bemanningsenheten - Ekonomienheten
- Inköpsenheten - Strategisk & hållbar utveckling
- Service
- Medborgarservice (kommunikation och kontaktcenter)
- IT-enheten
- Kost & städ
- Bilpoolen
Kommunledningschef
Kommunledningskontoret
Linnéa Van Wagenen
0651-180 00
linnea.van.wagenen@ljusdal.se
Dela denna sida: