
Var med och påverka
E-förslag
Alla kan vara med och påverka politikerna.
Du kan lämna in e-förslag.
Det är ett förslag om vad du tycker är viktigast att kommunen arbetar med.
Du behöver själv bo i Ljusdals kommun för att få lämna ett e-förslag.
Här kan du lämna e-förslag till Ljusdals kommun
E-förslag kan du även lämna skriftligt till kommunkansliet.
Adressen är:
Kommunkansliet
Ljusdals kommun
827 80 Ljusdal
Öppna möten
Kommunfullmäktige har möte den sista måndagen nästan varje månad. I juli har kommunfullmäktige ledigt.
Om du vill får du komma och lyssna på mötena.
Du kan också se mötena med hjälp av en dator eller lyssna på dem via Ljusdals Närradio.
Allmän frågestund
Du får ställa frågor till politikerna.
Du kan ställa din fråga på mötet.
Du kan också skicka brev eller e-post till kommunfullmäktige.
Brev skickas till:
Kommunkansliet
Ljusdals kommun
827 80 Ljusdal
E-post skickar du till:
kommun@ljusdal.se
Dela denna sida: